Anul ce s-a scurs a fost cu siguranta un an marcat in totalitate de criza sanitara provocata de Covid-19, dar cum capacitatea de adaptare este cea care face diferenta intre postura de invins sau cea de invingator, AROC si-a concentrat fortele pentru ca vocea organizatorilor de concerte si evenimente culturale sa fie auzita si sa trecem cu bine peste provocarile unui an cu totul atipic.
Principalele noastre directii de actiune au constat in elaborarea impreuna cu autoritatile a unor mecanisme de sprijin financiar pentru companiile organizatoare de evenimente ca sa poata trece peste perioada in care exista restrictii de organizare si nu isi pot desfasura activitatea in parametri normali.
Detaliem mai jos actiunile AROC concretizate pana la sfarsitul anului 2020:
- Finalizarea negocierilor cu UCMR-ADA avand ca rezultat o metodologie corecta pentru organizatorii de concerte si evenimente culturale – noua metodologie o puteti regasi aici - https://ucmr-ada.ro/wp-content/uploads/2020/04/metodologie-spectacole-monitorul-oficial-04.2020.pdf
- Introducerea codurilor CAEN specifice organizatorilor de evenimente printre codurile CAEN care au beneficiat de legea privind modificarea si completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal precum si alte acte normative prin care entitatile juridice au beneficiat de amanarea termenelor de plata pentru impozitul pe profit, impozitul pe venit, impozitul pe salarii, contributiile de asigurari sociale, taxei pe valoare adaugata, impozitului pe cladiri etc.
- Participarea la redactarea unui ghid de reluare a evenimentelor out-door (in mai 2020) la initiativa Guvernului de ridicare a restrictiilor, in urma caruia au avut loc evenimente culturale in aer liber pe tot parcursul verii (chiar cativa dintre membri AROC au avut posibilitatea sa-si organizeze evenimentele de renume, desi intr-o varianta mai restransa – TIFF, Jazz in the Park sau Plai Festival).
- Obtinerea posibilitatii de transformare a biletelor deja achizitionate de public la evenimentele amanate in 2020, in vouchere ce vor putea fi folosite la editiile urmatoare ale evenimentelor – conform OUG 70 / 2020.
- Obtinerea unei noi ferestre de timp pentru obtinerea certificatului pentru situatii de urgenta (CSU) - 01 august - 15 septembrie 2020, perioada in care MEEMA a eliberat certificate de situatii de urgenta, la cerere (pentru cei care au omis sa-l solicite in perioada de urgenta din aprilie 2020). CSU a fost o conditie a accesarii granturilor pentru IMM-uri in contextul crizei – Covid19.
- Introducerea codurilor CAEN specifice organizatorilor de evenimente printre codurile CAEN acceptate la accesarea granturilor din fonduri UE (microgranturi, granturi pentru capital de lucru si granturi pentru investitii) pentru IMM-uri in contextul crizei Covid19.
- Initiativa unei noi scheme de ajutor de stat destinata industriei culturale, discutii cu autoritatile si formularea unui model care sa vina in ajutorul organizatorilor de concerte si evenimente culturale pentru urmatoarea perioada in care evenimentele vor fi permise din nou.
- Aderarea AROC la Confederatia Patronala Concordia, fapt care ne va oferi accesul la servicii de informare, asistenta si reprezentare in dialogul social, relatia cu institutii publice, organizatii guvernamentale si neguvernamentale, mass-media, institutii si organizatii europene si internationale relevante.
In 2020 AROC a primit 11 noi membri care ne-au ajutat sa avem o viziune si mai ampla asupra industriei muzicale romanesti, reusind astfel prin actiunile noastre sa reprezentam organizatorii de concerte si evenimentele culturale de toate dimensiunile.
AROC inseamna a face parte dintr-o comunitate mai mare care impartaseste aceleasi obiective si aceleasi principii, aceleasi probleme (daca exista); membrii pot invata unii de la altii si pot impartasi cele mai bune practici, creeaza relatii puternice si de durata, pot gasi usor parteneri de incredere pentru posibile colaborari si proiecte.